نوشته ها

میکس گاز آرگون و هلیوم

میکس آرگون و هلیوم - فراز گاز آرادصفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (میکس گاز آرگون و هلیوم)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

میکس گاز آرگون و هلیوم

میکس گاز آرگون و هلیوم یک ترکیب گازی می باشد که شامل دو گاز آرگون و هلیوم به نسبت های متفاوت است. این میکس در برخی کاربردهای صنعتی، علمی و پزشکی استفاده می شود. گاز آرگون از خواص محافظتی بالا برخوردار است و معمولاً به عنوان یک محافظ در جراحی لیزری، جوشکاری، برش فلزات و انجام فرآیند های دیگر صنعتی استفاده می شود. از طرفی، هلیوم به عنوان یک گاز عایق الکتریکی، خنک کننده و در تحقیقات علمی مورد کاربرد دارد که ترکیب این دو گاز می تواند یک گاز پر کاربرد را بوجود آورد.

انواع کاربردهای میکس آرگون و هلیوم

میکس هلیوم و آرگون علاوه بر کاربردشان در جوشکاری به عنوان گاز محافظ در داخل کپسول های زیر دریایی به دلیل داشتن وزن مخفی کم و توانایی انتشار زیاد بین ذرات دیگر باعث کاهش هدایت حرارتی در محیط فشاری عمیق می شود کاربرد دارد. همچنین این ترکیب به عنوان خنک کننده در موارد مختلف نیز شناخته می شود زیرا هم آرگون و هم هلیوم خاصیت خنک کنندگی دارند و دمای راکتورهای هسته ای و برش های لیزری را کنترل می نمایند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نحوه میکس گاز آرگون و هلیوم

این میکس را از دو روش مختلف می توان به دست آورد:

روش تزریق مستقیم:

این روش به این صورت می باشد که آرگون و هلیوم به طور همزمان از طریق دو مختصات جداگانه به مخزن تزریق و در همانجا ترکیب می شوند. در این روش برای دستیابی به مقداری دقیق تر از دستگاه های تزرق گاز و تجهیزات خاص استفاده می شود.

روش خلا:

در این روش برخلاف روش اول، یک قسمت از هلیوم را در یک حجم خلا جداگانه قرار می دهند و سپس گاز آرگون را به این مخزن اضافه می کنند که پس از ترکیب میکس به وجود می آید.