نوشته ها

میکس گاز آرگون و نیتروژن

میکس آرگون و نیتروژن - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (میکس گاز آرگون و نیتروژن)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

میکس گاز آرگون و نیتروژن

میکس گاز آرگون و نیتروژن یک ترکیب گازی است که به صورت ترکیبی از آرگون و نیتروژن تشکیل می‌شود. این ترکیب به اندازه‌ای تهیه می‌شود که ویژگی‌های مناسب هر دو گاز را در خود حفظ نماید. این میکس گاز در برخی صنایع و فرآیندها مانند جوشکاری فلزات تحت حمایت گاز، تولید فلزات، روشنایی و ماینینگ مورد کاربرد دارد. هدف استفاده از میکس گاز آرگون و نیتروژن افزایش عملکرد و کیفیت فرآیندهای صنعتی است.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

انواع کاربردهای میکس آرگون و نیتروژن

این میکس کاربردهای زیادی در صنایع و فرایندهای گوناگون را دارا می باشد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

  1. کاربرد بارز آن در صنعت جوشکاری به عنوان گاز محافظ می باشد. و مانع از اکسیداسیون و آلایش ناخالصی های می شود.
  2. در فرایندهای حمل و نقلی مواد خمیری، نگهداری و حفظ غذا با افزایش مدت انقضا و از بین بردن اکسیژن استفاده می شود. همچنین برای ایجاد جو آزمایشگاهی و سیستم های کنترل پروسه نیز کاربرد دارد.
  3. در صنعت خوراک دام و طیور میکس آرگون و نیتروژن برای جلوگیری از تخمی و فاسد شدن غذا ها از طریق جلوگیری از آلودگی ها و انواع قارچ ها و باکتری های استفاده می شود.
  4. این میکس برای جلوگیری از آتش سوزی و شعله های ناشی از ورود هوا به راکتور ها و همچنین رنگرزی قطعات خودرو نقش چشم گیری ایفا می کند.

نحوه میکس گاز آرگون و نیتروژن

تهییه این میکس با استفاده از تجهیزات خاصی امکان پذیر می باشد. تجهیزاتی مانند: کیسه های گازی یا تانک های فشار قوی. همچنین این فرایند در طی چند مرحله انجام می گیرد.

  • تهیه تانک یا کیسه هایی که بتوانند فشار بالای این گازها را تحمل کنند.
  • تهیه گاز آرگون و نیتروژن از منابع معتبر و قرار دادن آن ها در مخازن.
  • انتقال جداگانه گازها به تانک یا کیسه های فشار قوی با استفاده از لوله ها و اتصالات گازی
  • مخلوط کردن آرگون و نیتروژن با استفاده از سیستم های خاص صمام ها و شیرها
  • تست کیسه ها فشار سازگاری و اطمینان از عدم نشت و کیفیت گاز تولیدی