نوشته ها

میکس گاز آرگون و اکسیژن

میکس گاز آرگون و اکسیژن - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (میکس گاز آرگون و اکسیژن)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

میکس گاز آرگون و اکسیژن

میکس گاز آرگون و اکسیژن به میزان مشخصی از گازهای آرگون و اکسیژن که با هم ترکیب شده‌اند گفته می‌شود. این میکس در صنایع و امور مختلفی از جمله جوشکاری، برش و تراش های صنعتی، لیزرهای CO2 و اورتوپدی کاربرد دارد. بسته به نسبت آرگون به اکسیژن، میکس گاز ممکن است ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد و به همین دلیل برای هر کاربرد ممکن است نسبت مختلفی از این گازها به کار رود.

انواع کاربردهای میکس آرگون و اکسیژن

میکس آرگون و اکسیژن علاوه بر کاربردشان در جوشکاری که برای فلزات آلومینیوم و فلزات حساس به حرارت مانند فولادهای ضد زنگ  استفاده می شود. بهترین شرایط جریان، حفاظت و کنترل حرارت را برای تیغه ها و اتصالات فولادی فراهم می کند. همچنین این گاز  در برش های لیزری و برش و جوشکاری پلاسما نیز کاربدر دارد. از این میکس گاز برای پر کردن لاستیک های خودرو در صعنت خودرو سازی و فضای بین دو لایه شیشه در صنعت ساخت شیشه نیز استفاده می شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نحوه میکس گاز آرگون و اکسیژن

معمولاً برای انجام ترکیب گازهای آرگون و اکسیژن از تجهیزات و دستگاه‌های خاصی مانند شیره‌ها، میکسرها، سیستم‌های کنترل و تنظیم جریان و فشار استفاده می‌شود تا نسبت مخلوط درست و مورد نیاز بین دو گاز ایجاد شود. اما این کار به دوروش صورت می گیرد.

  • استفاده از شیره:

در این روش، گازهای آرگون و اکسیژن از طریق شیره‌ای جداگانه وارد دستگاه می‌شوند و در مخلوط گر و با تنظیم دقیق درصد مورد نیاز این دو گاز ترکیب می شوند.

  • استفاده از سیستم میکسر:

در این روش که باعث ایجاد یک ترکیب یک نواخت و متناسب با نیاز می شودگازهای آرگون و اکسیژن از طریق شیره‌ای جداگانه وارد سیستم  و سپس در داخل یک میکسر یا با استفاده از جریان همزمان در یک لوله در هم آمیخته می شوند.